Haluisin tietää kirjan nimen. Olen lukenut tämän yläasteella joskus 9 vuotta sitten. Suomalainen, muistaakseni naiskirjailija oli kyseessä. Kirjassa on siis…

Kysytty

Haluisin tietää kirjan nimen. Olen lukenut tämän yläasteella joskus 9 vuotta sitten. Suomalainen, muistaakseni naiskirjailija oli kyseessä. Kirjassa on siis kaksipuolta eli sama tarina toiselta puolelta kun lähtee lukemaan niin tytön näkökulmasta ja toiselta puolelta lukiessa pojan näkökulma. Juonesta: tyttö herää leikkimökistä ja huomaa olevansa ainut ihminen maailmassa. Paniikissa rupee etsimään, löytääkin pari oman ikäistä, joiden kanssa lähtevät yhdessä helsinkiin. Koska missään ei ole muita ihmisiä niin menevät kämppiin hienoon sviittiin ihan korkeimpaan kerrokseen. Sieltä näkevät, että Suomenlinnassa näkyy valoa. Soutavat Suomenlinnaan ja löytävät sieltä yhteisön missä heidän ikäisiä teinejä. Ja he sit elävät siellä. En muista miten tarina tytön puolelta päättyy.

Pojan puolelta hän on peliohjaaja, johon tuo edellä mainittu tyttö on hänen vanhempien? toimesta laitettu. Syöttivät hänelle piirakkaa missä unilääkettä. Poika ohjaa siis sitä peliä ja tuo tyttö ja muut nuoret ovat isossa hallissa eikä seikkailemassa ympäri Suomea, josta on kadonnut kaikki ihmiset. Ja jotenki tää tarina päätyy siihen et nuo kirjan eripuolien tyttö ja poika tapaavat ja heille tulee romanssi.

Olen pohtinut tätä monena vuotena, et jos tiedätte yhtään nii tykkäisin. Tää kirja oli siis koulun puolesta päätetty luettavaksi.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kertomukset löytyvät Salla Simukan kääntökirjasta Jäljellä/Toisaalla, joka on ilmestynyt Tammen kustantamana v. 2013.