Haluaisin varata tietokoneen omaan käyttöön kirjastosta muutamaksi tunniksi. Kuinka tietokoneen voi varata? Saako tietokonetta varata kaikista kirjastoista…

Kysytty

Haluaisin varata tietokoneen omaan käyttöön kirjastosta muutamaksi tunniksi. Kuinka tietokoneen voi varata? Saako tietokonetta varata kaikista kirjastoista Helsingissä?
Varaamo.fi -palvelun kautta ei onnistunut varaaminen.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kaikissa Helsingin kirjastoissa on tietokoneita, joita asiakkaat voivat käyttää. Niistä suurinta osaa voi käyttää ilman ajanvarausta: Jos et halua tulostaa, et tarvitse myöskään mitään tunnuksia tai tilejä. Koneiden käyttöaika on yleensä 0,5-2 tuntia. Jos haluat tulostaa, sinun täytyy ensin tehdä itsellesi tulostustili. Siihen saat henkilökunnalta apua.

Joissakin kirjastoissa on kuitenkin varattavia työhuoneita, joissa on asiakastietokone. Näiden tilojen varaaminen onnistuu uuden Varaamo-palvelun kautta. Varaamo edellyttää vahvaa tunnistautumista. Esimerkiksi Malmin kirjastossa on varattavia työhuoneita, joissa on asiakastietokone. Se joka varaa työhuoneen, saa käyttöönsä myös koneen.  Yhden työhuoneen voi varata kolmeksi tunniksi. Muiden varausaika on lyhyempi.

Malmin kirjaston työhuoneet:

https://www.helmet.fi/fi-FI/Kirjastot_ja_palvelut/Malmin_kirjasto/Palvelut

0 ääntä

Kommentit

Malmilla tosin työhuoneisiin pääsee kuka vaan, eli varaudu että huone onkin varattu tai joku pyrkii sisään kesken kaiken. Ei kaikkein rauhallisin paikka...