Haluaisin varata NYT-liikuntakortin. Löysin kortin hakemalla Helmet-sivustolta, mutta kortin varaaminen lähikirjastooni ei ole mahdollista. Saako kortin vain…

Kysytty

Haluaisin varata NYT-liikuntakortin. Löysin kortin hakemalla Helmet-sivustolta, mutta kortin varaaminen lähikirjastooni ei ole mahdollista. Saako kortin vain hakemalla sen kirjastosta, jossa kortti on saatavilla?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

NYT-liikuntakorttiin pätee sama kuin useimpiin muihinkin esinelainoihin, eli niitä ei voi varata, ja ne voi lainata ainoastaan tietystä kirjastosta, jonne ne on myös palautettava. NYT-liikuntakortti on siis palautettava samaan kirjastoon kuin mistä sen on lainannut. Lainaamista varten on tosiaan mentävä sinne kirjastoon, missä kortti on paikalla.