Haluaisin tutustua venezuelalaiseen kirjallisuuteen. Kertoisitteko muutaman venezuelalaisen kirjailijan nimen? Kiitos!

Kysytty

Haluaisin tutustua venezuelalaiseen kirjallisuuteen. Kertoisitteko muutaman venezuelalaisen kirjailijan nimen? Kiitos!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tunnetuin venezuelalainen kirjailija on Romulo Gallegos, jolta on suomennettu kaksi kirjaa, Donna Barbara (1961) ja Pahan valta (1961). Turun kaupunginkirjastosta löytyy häneltä kirjoja myös ruotsiksi ja espanjaksi. Miguel Otero Silvalta löytyy kirja ruotsiksi ja espanjaksi ja Arturo Uslar Pietriltä ja Juan Liscanolta vain espanjaksi. Runoilija Victor Valera Moran runoja löytyy kokoelmasta Aavistuksia rituaalipuvussa: runoutta Latinalaisesta Amerikasta (2000).