Haluaisin tulostaa etikettitarroja keittiöpurkkeihin. Onko kirjastossa tulostunta, jolla sen voisi toteuttaa? Oodin tiedoissa luki, että voi tulostaa tarroja…

Kysytty

Hei, haluaisin tulostaa etikettitarroja keittiöpurkkeihin. Onko kirjastossa tulostunta, jolla sen voisi toteuttaa? Oodin tiedoissa luki, että voi tulostaa tarroja. Tiedän, että lainattavissa on myös tarratulostin, mutta en tiedä, soveltuuko se tehtävääni. Haluaisin tulostaa läpinäkyviä tarroja, joihin olen suunnitellut jonkin pienen reunakuvion ja kirjoittanut tekstin. Oodin koneen mahdollisuudet kiinnostavat siksikin, että jos teen kokeeksi muutamia, niin voisin tehdä samanlaisia lisää myöhemmin. Asun Kontulan lähellä. Voisin kysyä kirjakaupoista tarralevyä tehtävää varten. Mutta ensin kävisin Oodissa kysymässä ohjeita, mitä pitää ottaa huomioon. Kiitos mistä tahansa tiedosta tähän liittyen, myös jos on jotain muuta ehdotusta tai ideaa!

Vastaus

Vastattu

Tarroja voi tehdä esim. vinyylileikkureilla, joita löytyy useasta Helmet-kirjastosta. Löydät kyseisten kirjastojen yhteystiedot Helmet-sivuilta valitsemalla etusivun valikosta Kirjastot ja palvelut. Sen jälkeen sivulta löytyy hakulaatikko, jossa lukee valitse palvelu. Kirjoita hakulaatikkoon vinyylileikkurit, jonka jälkeen saat listauksen kirjastoista, joissa tarroja voi tulostaa.

Tässä linkki sivulle: https://www.helmet.fi/fi-FI/Kirjastot_ja_palvelut

Tässä tietoa Oodin vinyylileikkurista:

https://varaamo.hel.fi/resources/av7e2kfkcrga?date=2024-01-16

Kannattaa kysyä Oodin henkilökunnalta voiko kuvailemiasi tarroja tehdä heidän laitteellaan.

Mosaiikin kirjaston Värkkäämössä Vantaalla on Elektroninen leikkuri, joka ehkä vastaisi paremmin tarpeitasi mutta tässäkin tapauksessa suosittelen olemaan yhteydessä kirjastoon.

https://www.helmet.fi/fi-FI/Kirjastot_ja_palvelut/Mosaiikin_kirjasto/Mo…