Haluaisin tilata luokalleni (6lk) pari kirjasarjaa, että usea oppilas saisi lukea samaa kirjaa. En osannut etsiä helmetin sivuilta kirjoja, josta olisi…

Kysytty

Hei!
Haluaisin tilata luokalleni (6lk) pari kirjasarjaa, että usea oppilas saisi lukea samaa kirjaa. En osannut etsiä helmetin sivuilta kirjoja, josta olisi saatavilla useita kappaleita. Miten löytäisin tämän tarjonnan?

Vastaus

Vastattu

Helmet.fi-sivustolta löytyy lukudiplomilistoja eri-ikäisille. Listoilta voit valita sopivaa luettavaa oppilaillesi. Tee haku kirjan nimellä ja siten näät kuinka monta kappaletta kyseistä kirjaa on saatavilla Helmet-kirjastoissa.

Suosittelen myös kääntymään sen kirjaston puoleen, jonka kanssa koulusi tekee yhteistyötä tai joka on lähinnä kouluasi. Melkein jokaisessa kirjastossa on kouluyhteistyötä tekevä henkilö, joka kokoaa lukupaketteja luokille. Heiltä saa myös apua sopivien kirjojen valintaan.

Kirjastojen yhteystiedot löytyvät täältä: https://www.helmet.fi/fi-FI/Kirjastot_ja_palvelut