Haluaisin tietoja merirosvoista, enen kaikkea 1700-luvun merirosvoista. Uskoisn että jotain englanninkielisiä tietokirjoja on saatavilla Helsingin ja Vantaan…

Kysytty

Hei! Haluaisin tietoja merirosvoista, enen kaikkea 1700-luvun merirosvoista. Uskoisn että jotain englanninkielisiä tietokirjoja on saatavilla Helsingin ja Vantaan kirjastoista. Jonkinlaien lista kirjoista ja niiden saatavuudesta ja sijainnista olisi hieno juttu.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Merirosvoista on kirjoitettu paljonkin kirjoja, mutta suuri osa on lasten kirjoja. Aikuisille tarkoitettujakin on. Pääkaupunkiseudun kirjastojen kokoelmissa on seuraavat teokset: Pirates, an illustrated history of privateers, buccaneers and pirates from the sixteenth century to the present (1996), Cordinglyn Pirates, fact & fiction (1992), Cochranin Karibian kaapparit ja merirosvot (1973), Exquemelinin Karibian merirosvot (1970) ja Hornborgin Merirosvoja, kuvauksia merirosvouden historiasta (1928). Kirjojen sijainnit ja saatavuuden voit tarkistaa pääkaupunkiseudun Plussa-tietokannasta.