Haluaisin tietoja kirjailija Ilkka Remeksestä sekä hänen nuorille suunnatusta teoksestaan Piraatit. Remeksen kotisivut on jo hyödynnetty.

Kysytty

Haluaisin tietoja kirjailija Ilkka Remeksestä sekä hänen nuorille suunnatusta teoksestaan Piraatit. Remeksen kotisivut on jo hyödynnetty.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ilkka Remeksestä kerrotaan seuraavissa Lahden kaupunginkirjastossa olevissa kirjoissa:
Tarkka, Pekka: Suomalaisia nykykirjailijoita (2000)
Kotimaisia nykykertojia 3 (2000)
Kotimaisia dekkarikirjailijoita (2001)
Suomalaisia kirjailijoita (2004)

Lahden kaupunginkirjastossa on lainattavia Ilkka Remestä käsitteleviä lehtileikkeitä. Allaoleva Piraatit kirjan kuvaus on otettu Marja Welinin Etelä-Suomen Sanomiin 13.12.2003 kirjoittamasta kirja-arvostelusta:
Remeksen Piraatit on uudenlainen nuortenjännäri. Se hipoo melkein aikuisten jännityskirjallisuutta. Kirjassa liikutaan monenlaisten asioiden ja tapahtumien pyörteessä. Kansainvälinen rikollisjengin toiminta, loistoristeilijän räjäyttäminen, useiden eri maiden poliisien yhteistyö ja ennen kaikkea nuoren pojan huikea seikkailu ovat ne ainekset, josta
Piraatit kertoo.