Haluaisin tietoa Nousiaisten historiasta 1800-luvun lopusta alkaen.

Kysytty

Haluaisin tietoa Nousiaisten historiasta 1800-luvun lopusta alkaen.

Vastaus

Vastattu

Nousiaisten historiasta on kirjoitettu teossarja

Nousiaisten historia. 1 / Oja, Aulis. Nousiaisten kunta : Nousiaisten seurakunta 1977

Nousiaisten historia. 2 / Heino, Ulla. Helsinki1980.

Nousiaisten historia. III osa, [1970-luvun alusta 2010-luvun puoliväliin]/Jalonen, Kimmo , kirjoittaja; Tiihonen, Paavo , valokuvaaja. 2015

Lisäksi Nousiaisten historiaa löytyy muita julkaisuja,

Nousiaisten kulttuurimaisema ja vanha rakennuskanta/Johansson, Anu  ; Suna, Eija. Nousiaisten kunta : Turun maakuntamuseo : Varsinais-Suomen liito pain. 2002.

Nousiaisten posti 100-vuotta / Tiihonen, Paavo (moniste). Kustantaja tuntematon 1992.

Nousiaisten Moisio - ikkuna Suomen uskonto- ja yhteiskuntahistoriaan / Salo, Unto. Kustantaja tuntematon 1997.

Kirkonkellojen soittoa, virren jyrinää sekä urkujen pauhua : tarinaa Nousiaisten lukkareista ja hieman kanttoreistakin / Sainio, Jukka. Kustantaja tuntematon 2015.

Lisää kirjallisuutta ja artikkeleita saa esiin Finna.fi:n haulla aiheina Nousiainen ja historia. Finnasta löytyvät myös aineiston sijaintitiedot. Nousiaisten pääkirjaston kotiseutukokoelma näyttäisi olevan sellainen, johon kannattaa aiheesta kiinnostuneen käydä tutustumassa.