Haluaisin tietoa kirjailija Aaro Hongasta.

Kysytty

Haluaisin tietoa kirjailija Aaro Hongasta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Honka, Aaro , oikealta nimeltään Eino Arohonka (v:een 1932 Alen) tuli tunnetuksi lähinnä pirteillä ja humoristisilla poikakirjoillaan, joita hän kirjoitti runsaat parikymmentä. Aaro Hongan teoksia:
Juanikkaat virtaheposet ; Viakkaat vaeltajat ; Iloinen internaatti ; Hämeen lukko ; Osku ja kumppanit ; Riuska ratsupartio ; Rantasen Kusti ; Väkevä-Santtu mustien maanosassa ; Sisukkaat sarvikuanot ; Suurleirin seikkailijat ; Teatteriteinit ; Kun maalinauha katkeaa ; Pikatoimisto Pamaus
Neljä neropattia ; Urhot uusissa maissa ; Luostarin salaisuus selviää ; Annos rautaa ; Erämaan urhot
Ryminällä alkoi ; Ja jyminällä jatkui ; Roope ja romukauppa ; Hurja kunnari ja Valitut virtaheposet.

Tietoa kirjailijasta löytyy esim.kirjoista Suomen kirjailijat 1917-1944 v.1981
Koskela:Suomalaisia kirjailijoita 1990
Suomalaisia kirjailijoita, toimittaneet Juhani Kohonen ja Risto Rantala 2004
Suomen kirjallisuushistoria 3, toimittanut Pertti Lassila 1999

Kirjailijan teokset löytyvät myös osoitteista:
http://www.tampere.fi/kirjasto/pirkanmaankirjailijat/kaunokh.htm