Nuorten kirja haussa

Kysytty

Haluaisin tietää yhden kirjan nimen kirjassa oli tyttö joka asu Post-apokalyptisessä maailmassa perheensä kanssa hänellä oli voima puhua/ohjata koneita kirja on tullut joskus 2000 luvulla. kirjassa tyttö karkasi kotoa. muistelisin myös että hänellä oli veli josta kerrotiin enemmän

Vastaus

Vastattu

Olisiko kyseessä Eija Lappalaisen Routasisarukset -trilogia? Siinä Utu-tytöllä on erikoinen kyky ymmärtää aikoinaan hylättyjä koneita ja pakenee mm. etsimään biologisia vanhempiaan ja selvittämään kykyjensä alkuperää. Linkki Helmet-hakuun