Haluaisin tietää onko tulopoliittisia kokonaisratkaisuja koko historian ajalta saatavissa jostain kirjastosta tai arkistosta? Olisivatkohan ne peräti…

Kysytty

Haluaisin tietää onko tulopoliittisia kokonaisratkaisuja koko historian ajalta saatavissa jostain kirjastosta tai arkistosta? Olisivatkohan ne peräti lainattavissa kotiin jostain?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Uusimpia tulopoliittisia sopimuksia löytyy mm. SAK:n verkkkosivuilta
http://www.sak.fi/ajankohtaista_tupo_2002.shtml (2001-2004)

Vanhempia sopimuksia voi yrittää hakea LINNEA-tietokannan avulla (käytettävissä mm. Tampereen yliopiston kirjastossa). Tietokannasta on haettavissa mm. Tulopoliittisen selvitystoimikunnan vanhempia mietintöjä. Katso tarkemmin tietokannan hakuohjeista kuinka hakusanoja käytetään.

Linneasta löytyy viittaukset omistaviin kirjastoihin sekä saatavuustietoja
esim. Eduskunnan kirjasto, Helsingin yliopiston kirjasto, Tampereen yliopiston kirjasto jne.

Eduskunnan palvelimelta www.eduskunta.fi voi etsiä mitä hallitus on sitoutunut eri tulopoliittisiin sopimuksiin liittyen tekemään (etsimäsi sosiaalipaketit). Hallituksen esityksiä tai eri ministeriöiden ja valiokuntien toimialoihin liittyviä mietintöjä ym. voi hakea sivustolta osiosta Asiat ja asiakirjat ja sieltä eteenpäin Asiakirja-arkistoon. Eduskunnan palvelimelta voi hakea aineistoa vuodesta 1991 alkaen. Asiakirjat ovat html-, pdf- tai word-muotoisia. Vanhempia asiakirjoja on saatavissa paperimuotoisena kirjastoista.