Haluaisin tietää nimien Sanna Heidi Elisabet merkityksen?

Kysytty

Haluaisin tietää nimien Sanna Heidi Elisabet merkityksen?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Sanna on kutsumamuoto Susannasta. Susanna (hepr. lilja).
Heidi, Heide, saksalainen lyhentymä Adelheidista (= jalosukuinen, jalomielinen). Nimen toisena juurena voidaan viitata vanhaan pohjoismaiseen nimeen Heid (valo, valoisa, pilvetön).
Elisabet, Vanhassa testamentissa muodossa Eliseba (hepr. Jumala on valani tai Jumala antaa avun). (Kirjasta: Lempiäinen: Suuri etunimikirja)