Haluaisin tietää myös mistä etunimi Noora on peräisin?

Kysytty

Haluaisin tietää myös mistä etunimi Noora on peräisin?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suomalaisista nimistä on kirjastoissa monenlaisia kirjoja, jos haluat tutkia niitä tarkemmin. Oman nimesi selitys löytyy esim. Kustaa Vilkunan kirjasta: Etunimet.
Noora on tavallinen lyhentymä Eleonoorasta. Eleonoora on palautettu suomalaiseen almanakkaan v. 1973. Eleonoora on alkuaan arabian Ellinor = Jumala on valoni".