Haluaisin tietää muutamasta nimestä hiukan historiaa niin paljon kun vaan löytyy. Tytön nimi JESSICA ja pojan RONI (RONY) Kiitos paljon jo etukäteen !

Kysytty

Haluaisin tietää muutamasta nimestä hiukan historiaa niin paljon kun vaan löytyy. Tytön nimi JESSICA ja pojan RONI (RONY)
Kiitos paljon jo etukäteen !

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Jessica on englantilainen muunnos heprealaisesta nimestä Yiskah("Jumala katsoo puoleen"). Vanhassa testamentissa Jiska on Abrahamin veljen Haranin tytär. Suomessa nimi alkoi yleistyä 1960-luvulta lähtien, kun useissa suosituissa tv-sarjoissa esiintyi samannimisiä näyttelijöitä.

Roni on lyhentymä Hieronymuksen rinnakkaismuodosta Jeronimus. Lisäksi Roni voi olla Ronaldin ja sen muunnosten kutsumamuoto.
Alkuaan kreikkalainen nimi Hieronymus merkitsee 'pyhäksi nimitetty'.
Lähde: Lempiäinen: Suuri etunimikirja (1999)