Haluaisin tietää mitä tarkoittaa nimi Kosmin ja mistä se on peräisin? Kiitos.

Kysytty

Haluaisin tietää mitä tarkoittaa nimi Kosmin ja mistä se on peräisin? Kiitos.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Internetsivu www.behindthename.com tuntee romanialaisen nimen c-alkuisena, eli muodossa Cosmin. Sivustolla kerrotaan, että nimi on romanialainen muoto italialaisesta nimestä Cosmo, joka tulee puolestaan kreikankielisestä Kosmoksesta. Kosmos tarkoittaa järjestystä, kunnollisuutta, säädyllisyyttä. Pyhimys Cosmo kuoli marttyyrinä yhdessä kaksoisveljensä kanssa 1300-luvulla. Cosmo on myös lääkäreiden suojeluspyhimys. Naisen nimenä Cosmin on Cosmina.