Haluaisin tietää mitä tarkoittaa nimi Mira Marianne?

Kysytty

Haluaisin tietää mitä tarkoittaa nimi Mira Marianne?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suomessa Miraa pidetään Mirjan kutsumamuotona, Saksassa Mira on Mirabellan ja Mirandan lyhentymä. Mirabella tulee latinasta ja tarkoittaa ihailtavaa, ihastuttavan kaunista.
Marianne on yhdistelmä Mariasta ja Annasta. Kysy kirjastonhoitajalta -palvelun arkistosta löydät enemmän tietoa näistä nimistä. Kirjoita hakuruutuun esim. etunimet Maria tai etunimet Anna ja tee haku. Arkisto löytyy osoitteesta http://www.kirjastot.fi/tietopalvelu/arkisto.aspx

Lähde: Pentti Lempiäinen Suuri etunimikirja