Haluaisin tietää mitä suomenkielelle käännettyjä kirjoja koskien Kuningas Arthuria sekä Avalonia on olemassa?

Kysytty

Haluaisin tietää mitä suomenkielelle käännettyjä kirjoja koskien Kuningas Arthuria sekä Avalonia on olemassa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suomen kansallisbibliografiasta löytyivät seuraavat teokset:

Arthur-kuninkaan tarinoita. Suom. Martta Eskelinen. 1981
Bradley, Marion Zimmer: Avalonin usvat. 1986
Chadwick, Elisabeth: Lancelot - ensimmäinen ritari. 1995
Cornwell, Bernard: Talvikuningas. 1998
Foster, Harold: Prinssi Peloton--tarina kuningas Arthurin ajoilta. 1955
Malory, Thomas: Pyöreän pöydän ritarit. 1979
Seton, Anya: Avalon. 1966
Stewart, Mary; Kristalliluola. 1972
Sutcliff, Rosemary : Arthur-kuninkaan tarinoita. 1985
Twain, Mark: Jenkki kuningas Arthurin hovissa. 1925

Selkeä yhteenveto Kuningas Arthurin taruista on Alf Henriksonin Suuressa
Tarukirjassa.

1 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Martta Eskelisen "suomentaman" Arthur-kuninkaan tarinoiden 1. painos ilmestyi jo 1955. Lainausmerkit siksi, ettei kirjassa mainita mistä se on suomennettu, paitsi "englanninkielisistä lähteistä".