Haluaisin tietää mistä nimi Lorens on peräisin ja onko sillä joku tarkoitus?

Kysytty

Hei, haluaisin tietää mistä nimi Lorens on peräisin ja onko sillä joku tarkoitus?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Lorens on muunnelma nimestä Laurentius, joka tarkoitti miestä, joka on kotoisin Laurentumin kaupungista, Rooman läheltä.
Myöhemmin on ajateltu, että nimi olisi johdettu latinan sanasta laureus, laakeripuu, ja tarkoittaisi laakerinlehdillä seppelöityä.
Suomessa Laurentius ja siitä johdettu nimi Lauri olivat hyvin suosittuja jo keskiajalla.
Lähde:
Lempiäinen Pentti: Suuri etunimikirja, WSOY 1999