Haluaisin tietää lisää Albergan kartanon historiasta. Mistä kirjasta/kirjoista voin löytää siitä tietoa? Minua kiinnostaa kaikki aiheeseen liittyvä(ihmiset,…

Kysytty

Haluaisin tietää lisää Albergan kartanon historiasta. Mistä kirjasta/kirjoista voin löytää siitä tietoa?
Minua kiinnostaa kaikki aiheeseen liittyvä(ihmiset, rakennukset, tavarat tms.)

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirkkonummen kirjaston hyllyistä löytyy jonkun verran kirjoja joissa on käsitelty Albergan kartanoa, esimerkiksi "Espoon rakennuskulttuuri ja kulttuurimaisema" (1991), Bo Lönnqvistin "Kartanot ja rusthollit Helsingin seudulla (2009) sekä August Ramsayn "Espoo II. Espoon pitäjä ja Espoon kartano 1600-luvulla" (1984). Espoon kirjastoista löytyy varmasti paljon muuta, mm. Espoon kaupunginmuseon julkaisema "Alberga" (1997). Kuuluu sarjaan Espoon kaupunginmuseon tutkimuksia.