Haluaisin tietää lapsuudessa lukemani sarjakuvan nimen ja missä se aikoinaan julkaistiin: Tutkimusmatkailija saapuu Antarktiksella olevaan luolaan turvaan…

Kysytty

haluaisin tietää lapsuudessa lukemani sarjakuvan nimen ja missä se aikoinaan julkaistiin: Tutkimusmatkailija saapuu Antarktiksella olevaan luolaan turvaan lumimyrskyltä. Luolasta hän löytää luurangon ja suljetun metallioven. Metallioven takana on jonkinlainen toinen ulottuvuus ja siellä hän keskustelee jonkun aineettoman olennon kanssa. Olento esittelee hänelle ohjauspöydän jolla säädellään aikaa ja kertoo että "sen rakensivat viisaat kauan ennen sinua". Tyyppi kajoaa ohjaussauvaan olennon kielloista huolimatta ja vääntää vipua, jolloin aika menee taaksepäin.
Kaveri herää luolassa ja yrittää metalliovesta taas sisään mutta nyt se ei onnistu. Hän yrittää lähteä ulos luolasta mutta nyt ulkona onkin trooppinen viidakko ja hirmulisko yrittää syödä hänet. Hän jää luolaan ansaan ja kuolee sinne.
Vuosimiljoonien jälkeen luola sijaitsee taas napaseudulla ja sama tutkimusmatkailija saapuu taas luolaan ja löytää luurangon, joka siis todellisuudessa onkin hän itse. Tarina loppuu tähän.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Emme valitettavasti onnistuneet tunnistamaan sarjakuvaa. Jos se myöhemmin selviää, palaan asiaan