Haluaisin tietää, kuka on suomentanut Lars Huldenin runon Takkatuli?

Kysytty

Haluaisin tietää, kuka on suomentanut Lars Huldenin runon Takkatuli?

Vastaus

Vastattu

Hei!

Lars Huldenin runojen käännökset ovat pääasiallisesti Pentti Saaritsan käsialaa, niin tässäkin tapauksessa. Runo, joka alkaa sanoilla "Takkatuli on minun ystäväni", on ilmestynyt runokokoelmassa Återkommen från Atlanta (2005) ja suomeksi mm. teoksessa Hulden, Lars: Erään marjamatkan seikkaperäinen kuvaus : runosatoa viideltä vuosikymmeneltä (2006).