Haluaisin tietää kaiken mahdollisen nimistä JIRO ja IIVARI, nimien historian ja mahdollisesti mitä ne tarkoittaa? Kiitos!

Kysytty

Haluaisin tietää kaiken mahdollisen nimistä JIRO ja IIVARI, nimien historian ja mahdollisesti mitä ne tarkoittaa? Kiitos!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Jiro-nimelle voi osoittaa kaksi selitystä. Se voi olla japanilainen nimi, joka yleensä annettiin perheen toiselle pojalle, koska nimi muodostuu osista jotka merkitsevät 'kaksi' ja 'poika' (http://www.behindthename.com/php/view.php?name=jiro). Toisaalta voi ajatella, että kyseessä on muunnos tšekkiläisestä Jiřistä eli meikäläisestä Yrjöstä. Iivari/Ivar on skandinaavista perua, se on alkuaan tarkoittanut ’taistelijaa, jolla on jousi’ (Etunimet / Kustaa Vilkuna ; toim. Pirjo Mikkonen. – 2005). Tietoa nimien yleisyydestä löytyy Väestörekisterikeskuksen nimipalvelusta https://192.49.222.187/Nimipalvelu/default.asp?L=1

4 ääntä
Asiasanat

Kommentit

JI VOIDAAN KIRJOITTAA ELI VALITA AINAKIN 46 ERI KANJIA ( CHARACTER -
NELSON JAPANESE - ENGLISH DICTIONARY ) JOISTA " JI 1924 " ===
R A K K A U S !!! G A N B A R E YAMATO GO O BENKYO KUDASAI ETUNIMENI JO U KO == MAAILMA + ON + KROONSESTI SAIRAS + !!!