Haluaisin tietää enemmän nimestä Jasse. Mistä nimi tulee, minkä nimen muunnos se on ja mikä on alkuperäinen merkitys ko nimelle? Jesse löytyy ja sen merkitys,…

Kysytty

Haluaisin tietää enemmän nimestä Jasse. Mistä nimi tulee, minkä nimen muunnos se on ja mikä on alkuperäinen merkitys ko nimelle? Jesse löytyy ja sen merkitys, mutta onko Jasse nimi muunnos tuosta nimestä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Jasse on Johannes-nimen kutsumamuoto kun taas Jesse on Iisai-nimen kreikkalainen muoto. Lähde Pentti Lempiäinen: Suuri etunimikirja.