Haluaisin tiedustella sellaista lastenkirjan nimeä jossa isä vastaa kaikenlaisiin kysymyksiin

Kysytty

Hei! Haluaisin tiedustella sellaista lastenkirjan nimeä jossa hahmoina on ainakin isä ja lapsi, olisiko ollut poika jollen aivan väärin muista. Tarinassa lapsi kyselee isältään kaikenlaisia kysymyksiä ja isä vastaa jokaiseen, vaikkei kysymysiin vastausta oikeasti tietäisikään. Kysymyksistä en tietenkään hyvällä tuurilla muista kun vain yhden... Lapsi kysyy isältään valkoisella muovilla vuoratuista heinäpaaleista että mitä ne ovat, ja isä vastaa niiden olevan lehmän munia. Kirjan olen lukenut joskus 2000-luvun alussa ja muistelisin, että kyseessä olisi käännetty teos. En ole myöskään varma, olisiko kyseessä sama vai eri teos joka jostain syystä sulautuisi tähän muistoon, mutta luullakseni kirjassa saatettiin puhua myös koti-ikävästä.

Vastaus

Vastattu

Kyseessä voisi olla Timo Parvelan kirja Sanoo isä (Tammi, 2001). Sille on ilmestynyt myös jatko-osa Mitäs siihen sanot, isä? vuonna 2002.

Lisätietoa Kirjasammossa: https://www.kirjasampo.fi/fi/kulsa/saha3%253Auae6cf19d-d6d1-4581-9cc5-6…