Haluaisin tiedustella, milloin Moris poikamme voisi viettää nimipäivää?

Kysytty

Haluaisin tiedustella, milloin Moris poikamme voisi viettää nimipäivää?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ehdottaisin 22.9, jolloin Mauritz viettää nimipäivää ruotsinkielisen almanakan mukaan. Suomeksi se on Maurinpäivä. Tämä päivä on tunnettu Mauritspäivän koko Euroopassa pyhimyksen Mauritiuksen mukaan. Tämä nimi esiintyy eri muodoissa eri kielissa, mm englanninkielinen versio on Morris. Etunimistä löytyy tietoa vaikkapa teoksesta Lempiäinen, Pentti, Suuri etunimikirja.