Haluaisin suosituksia kuolemaa käsittelevistä runokokoelmista (ei antologioista).

Kysytty

Haluaisin suosituksia kuolemaa käsittelevistä runokokoelmista (ei antologioista).

Vastaus

Vastattu

Tässä ohje, miten saat itse haettua haluamaasi aihetta. Kuolema on laaja käsite, joten hakemalla näet kuhunkin teokseen liittyvät asiasanat:
- Mene Vaski-sivulle
- Kohdassa "Hae kokoelmasta" klikkaa "tarkennettu haku"
- Kirjoita ensimmäiseen "Hakusanoilla" -kenttään kuolema, klikkaa viereistä kenttää ja klikkaa avautuvasta valikosta "Aihe"
- Mene seuraavalle hakusanakentälle ja kirjoita siihen 82.2 (runoluokka), ja viereisestä  kaikki osumat -valikosta valitse "luokitus"
- Lopuksi klikkaa "Hae kokoelmasta"

Näin saat esiin kaikki kuolemaa käsittelevät runokirjat, jotka ovat asiasanoitetut. Uusimmissa kirjoissa on selitetty kirjojen sisältö,
Klikkaa kirjan nimeä, ja saat esiin kyseisen kirjan tiedot. Klikkaa seuraavaksi "lisää", jolloin saat esiin kirjan sisällön.
Uuusissa ja hieman vanhemmissa näkyy myös asiasanat, jotka kertovat mitä kirja käsittelee, näet kohdassa "aihe!
Yläkulmassa on laatikko "relevanssi". Kun sitä klikkaat, voit valita kirjojen näytön esim. klikkaamalla "uusin", jolloin listalle tulee
ensimmäisenä uusimmat teokset.
Eri hakusanoja voi kokeilla, esim. suru.

Tässä muutama uusin:

- Isoaro, Anna Elina : Tämän ilmaiset
- Sihvonen, Jonna: Varjoista : nousemisen runokirja
- Andersson, Aija: Eutanasia
- Karlström, Sanna: Pehmeät kudokset
- Kokkola, Ritva: Pilviä kuun edessä
- Nieminen, Kai: Heräsin taas unesta
- Okkonen, Tarja: Äiti kuoli marraskuussa