Haluaisin suositella kirjaa, jonka luin mutta sekä nimi, että tekijä on unohtuneet.

Kysytty

Hei, haluaisin suositella kirjaa, jonka luin mutta sekä nimi, että tekijä on unohtuneet. Hieno tarina ennen 2. Maailm.s. orposisaruksista saksassa, jotka orpokodin ullakolla kuuntelevat radiolla ranskalaisveljesten lähettämiä oppitunteja lapsille. Sodassa orpopoika on jo aikuinen ja löytää ranskassa lähettimen, josta oppitunnit oli lähetetty. Nuori sokea tyttö isänsä kanssa hoitaa sillä vastarintaliikkeen lähetyksiä. Lopulta poika ja sokea tyttö hetkeksi tapaavat mutta sota tappaa pojan. Kirjan lopussa tarinaa kertoo 80-luvulla vanha ranskalainen nainen, joka on sokea.

Vastaus

Vastattu

Kyseessä on Anthony Doerrin romaani Kaikki se valo jota emme näe (WSOY, 2015).