Haluaisin sisustaa kotini maalaisromanttisesti ja talonpoikaistyyliin (englantilaiseen, ranskalaiseen tai suomalaiseen). Mitkä elementit ja värit tuovat tyylin…

Kysytty

Haluaisin sisustaa kotini maalaisromanttisesti ja talonpoikaistyyliin (englantilaiseen, ranskalaiseen tai suomalaiseen). Mitkä elementit ja värit tuovat tyylin esiin? Mistä löydän ko. huonekaluja ja kankaita?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hyviä vinkkejä löytyy sisustuslehdistä. Eri Helmet-kirjastoihin tulee useita suomen- ja muunkielisiä lehtiä, esim. seuraavat country-aiheiset lehdet: Country Living; Country Homes and Interiors; Country Homes. Myös useita kirjoja löytyy eri kirjastoista, tässä joitakin:
Lovatt-Smith: Provence interiors; Wilhide: Traditional country style; Musgrave: Cottage gardens; Dos Santos: Living in Provence. Laura Ashleyn kirjoja löytyy useita.
Internetistä löytyy (esim. google-haulla) paljon aihetta koskevia sivuja (hakusanana voi käyttää esim. cottage style; country style; country living; farmhouse and country).
Suomalaisesta talonpoikaistyylistä löytyy tietoja lähinnä kansatieteen kirjoista, esim. Timo Niirasen kirjasta Miten ennen asuttiin.
Tietoja liikkeistä, joista sisustusmateriaaleja voi hankkia löytyy Helsingin seudun puhelinluettelon Keltaisilta Sivuilta (Sisustustoimistoja ja liikkeitä). Kannattaa myös kierrellä antiikkikaupoissa.