Haluaisin saada sähköisesti luettavaksi tiettyjen päivien sanomalehtiä jo aikojen takaa, jopa 40-luvulta. Onko tällaista arkistoa missään ja miten sitä pääsisi…

Kysytty

Hei,
Haluaisin saada sähköisesti luettavaksi tiettyjen päivien sanomalehtiä jo aikojen takaa, jopa 40-luvulta. Onko tällaista arkistoa missään ja miten sitä pääsisi käyttämään?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kansalliskirjasto on digitoinut muutaman miljoonan sivun verran sanomalehtiä vuosilta 1771-1910. Niitä pääsee lukemaan osoitteessa:

http://digi.kansalliskirjasto.fi/

Kansalliskirjaston Lehtisalissa on luettavissa mikrofilmeillä laaja valikoima sanomalehtiä 1900-luvulta. Mikrofilmeistä löytyy lisätietoa:
http://www.kansalliskirjasto.fi/fi/kokoelmatjapalvelut/kokoelmat/sanoma…

Kansalliskirjaston päärakennuksen peruskorjaus Unioninkadulla on päättynyt. Peruskorjauksessa parannettiin kirjastotilojen toimivuutta ja esteettömyyttä sekä uusittiin talotekniikkaa.

Päärakennus avataan asiakkaille tiistaina 1.3. klo 12. Maaliskuun alkuun saakka kirjaston sisäänkäynti on osoitteessa Fabianinkatu 35. 1.3. alkaen asiakkaiden sisäänkäynti osoitteessa Unioninkatu 36.