Rönkkö-suvun vaakuna?

Kysytty

Hei,
Haluaisin Rönkkö-suvun vaakunan isännänviiriin. Netissä olevat kuvat eivät ole suurennoskelpoisia enkä halua epätarkkaa / suttuisen näköistä viiriä, eli mistä saisin kelvollisen tiedoston?

Vastaus

Vastattu

Sinun kannattaa tiedustella asiaa Rönkköjen sukuseuralta. On hyvä muistaa, että vaakunakin on todennäköisesti tekijänoikeuslan suojaama teos, jonka julkiseen käyttöön täytyy hankkia lupa. Luultavasti sukuseurat yleensä sopivat vaakunan suunnittelijan kanssa, että heillä on oikeus päättää vaakunan käytöstä, joten siksi sukuseura olisi todennäköisesti oikea osoite luvan kysymiseen.