Haluaisin lukea vanhoja aikakauslehtiä 1970-luvulta. Onko niitä mahdollista päästä jonnekin selailemaan (esim. Kaks´plus, Kauneus ja terveys)?

Kysytty

Haluaisin lukea vanhoja aikakauslehtiä 1970-luvulta. Onko niitä mahdollista päästä jonnekin selailemaan (esim. Kaks´plus, Kauneus ja terveys)?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Turun kaupunginkirjastossa on säilytetty joitakin kotiin, muotiin, käsitöihin ja terveyteen liittyviä aikakauslehtiä. Niitä voi etsiä lehden nimellä kirjaston kokoelmatietokanta Ainosta.

http://borzoi.kirja.turku.fi/Intro?formid=t_form2&sesid=1127800378

Kattavimmin, täydellisinä vuosikertoina, on säilytetty Kotiliesi-lehtiä, ja esim. Muoti + kauneus ja Suuri käsityökerho -lehdistä on joitakin numeroita myös 1970-luvulta. Sen sijaan mainitsemiasi Kaks' plus ja Kauneus ja terveys -lehtien 1970-luvun numeroita ei meillä ole varastoitu. Niitä voi kysyä esim. Turun yliopiston kirjastosta.

Lehtiä voit kysyä pääkirjaston aikuistenosaston tai käsikirjaston neuvonnasta. Niitä haetaan pyynnöstä lehtivarastosta. Ennen klo 16 pyydetyt lehdet saa odottaessa, klo 16 jälkeen pyydetyt varmimmin seuraavana päivänä. Lehtiä saa myös kotilainaksi.