Haluaisin lukea ruotsinkielisen kirjan joka kertoo jostain (suuresta) löytöretkeilijästä tai liittyy siihen teemaan. Olen 7. Luokan opettaja ja teemana…

Kysytty

Hei! Haluaisin lukea ruotsinkielisen kirjan joka kertoo jostain (suuresta) löytöretkeilijästä tai liittyy siihen teemaan. Olen 7. Luokan opettaja ja teemana historianopetuksessa on suuret löytöretket. Usein mielelläni luen samanaikaisesti ääneen oppilailleni romaania joka liittyy teemaan, jolloin he saavat esim. henkilöhahmojen kautta syventyä teemaan vielä eri perspektiivistä.
Myös joku vähemmän tunnettu löytöretkeilijän tarina käy. Oma valintani olisi ollut Aura Koiviston Mies ja merilehmä, mutta sitä ei ole harmillisesti käännetty ruotsiksi ja osa oppilaistani ei osaa suomea.

Ystävällisin terveisin! :)

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

En löytänyt mahdottoman montaa suuria löytöretkiä käsittelevää ruotsinkielistä historiallista romaania, mutta tässä muutama kirja, joita voitte harkita:

Landström, Björn - Havet utan ände

Marlowe, Stephen - Christofer Columbus memoarer

Aridjis, Homero - Från nya världen