Haluaisin lukea kotimaisia romaaneja, joissa kuvataan tehdasmiljöötä tai kirjan tapahtumat sijoittuvat johonkin tehtaaseen.

Kysytty

Hei,

haluaisin lukea kotimaisia romaaneja, joissa kuvataan tehdasmiljöötä tai kirjan tapahtumat sijoittuvat johonkin tehtaaseen.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tehdasmiljöö- ja tehdasaiheisia romaaneja voi etsiä esim. Kirjasammosta (www.kirjasampo.fi) hakusanoilla romaanit, tehtaat tai romaanit, tehdastyöläiset. Valitettavasti Kirjasammosta ei löydy saatavuustietoja. Niitä voi tarkistaa kirjastojen tietokannoista, kun poimii tekijä- ja nimeketiedot ensin Kirjasammon hakutuloslistasta. Myös Finna.fi:sta voi etsiä samanlaisilla hakusanoilla ja sieltä löytyvät myös tiedot, missä kirjastoissa kirja on saatavana.

Alla esimerkkihakuja (linkit vievät hakutuloslistaan, ellei linkki toimi suoraan, kopioi se selaimen osoitekenttään):

Esimerkkihaku Kirjasampo: https://www.kirjasampo.fi/fi/search/kulsa/romaanit%20tehtaat

Esimerkkihaku Finna.fi: https://finna.fi/Search/Results?lookfor=romaanit+tehtaat&type=AllFields