Haluaisin lukea kirjoja Pohjois-Afrikan ja Lähi-idän lähihistoriasta (esim. Egyptin lähihistoria). Yksittäisillä teemoilla ei ole niin väliä. Politiikka ja…

Kysytty

Hei!
Haluaisin lukea kirjoja Pohjois-Afrikan ja Lähi-idän lähihistoriasta (esim. Egyptin lähihistoria). Yksittäisillä teemoilla ei ole niin väliä. Politiikka ja arabikeväästä kertovat kirjat kiinnostavat erityisesti. Itselle on vaikeaa löytää tällaisia kirjoja, koska iso osa kertoo muinaishistoriasta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Sopivia teoksia voisivat olla esim.

Arabikevään jälkeen : arjen ja apokalypsin välissä / Lilly Korpiola & Sanna Raita-aho. (Kustannusosakeyhtiö Tammi, 2017)

Arabikevät / [teksti:] Lilly Korpiola & Hanna Nikkanen ; [kuvat: Hossam el-Hamalawy]  (Avain, 2012)

Tunisialainen tyttö : arabikevään bloggaaja / Lina Ben Mhenni ; suomentanut Sampsa Peltonen (Avain, 2012)

Ääniä sodasta : Syyrian tie vallankumouksesta suursotaan / Saana-Maria Jokinen. (Gaudeamus, 2020)

Egyptin historia : Kleopatran ajasta arabikevääseen / Andrei Sergejeff (Gaudeamus, 2019)

Islamin miekka : idän ja lännen konfliktien historia / Jaakko Hämeen-Anttila (Otava, 2012)

Tuhat ja yksi askelta : arabimaat muuttuvassa maailmassa / toimittaneet Ilona Nykyri ja Jouko Jokisalo (Tammi, 2006)