Haluaisin lukea joitakin runokokoelmia, joissa olisi onnistuneesti hyödynnetty puhekieltä. Toivoisin joitain ehdotuksia kokoelmista tai runoilijoista. Kiitos…

Kysytty

Haluaisin lukea joitakin runokokoelmia, joissa olisi onnistuneesti hyödynnetty puhekieltä. Toivoisin joitain ehdotuksia kokoelmista tai runoilijoista. Kiitos avusta!

Vastaus

Vastattu

Tässä eräitä runoteoksia, joissa käytetään puhekieltä joko runsaasti tai vähintään huomattavasti:

Harri Sirola: Turha hätkähtää (1986)

Walt Whitman - Valitut runot (2007)

Turtiainen, Arvo - Minä paljasjalkainen (1962)

Ulanto, Riikka - Tehen (2018)

Kuusi, Juho - Piukkaan paikkaan lupa lyyä (2020)