Haluaisin löytää uudestaan erään kirjan. Se on muistaakseni julkaistu 80-luvulla, joskaan en ole siitä aivan varma. Kirja oli voittanut Catherine Cookson …

Kysytty

Hei, haluaisin löytää uudestaan erään kirjan. Se on muistaakseni julkaistu 80-luvulla, joskaan en ole siitä aivan varma.
Kirja oli voittanut Catherine Cookson -kirjallisuus palkinnon Cooksonin kirjallisuustyylin perinteen jatkamisesta. Kirjan nimi on Marianne, ja sen juoni kertoo naisesta, joka ostaa vanhan talon, ja alkaa elää siellä 500 vuotta aiemmin tapahtuneita tapahtumia.

Voisitteko kertoa kirjailijan nimen, ja löytyykö sitä mahdollisesti jostakn kirjastosta?
Kiitos!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Etsitty kirja on Susanna Kearsleyn Mariana vuodelta 1994. Suomeksi se ilmestyi Gummeruksen kustantamana 1996.

Kirjan takakannen esittelyteksti kuvaa tätä Catherine Cookson -palkinnon voittajaa seuraavasti:

"Sillä hetkellä kun Julie Beckett ensimmäisen kerran näki Greywethersin, komean 1500-luvulta peräisin olevan maalaistalon, hän tiesi asuvansa siinä jonakin päivänä. Mutta kun talosta sitten vuosien kuluttua tulee hänen kotinsa, sen myrskyisä menneisyys alkaa häiritä hänen nykyisyyttään. Julie tuntee siirtyvänsä ajassa taaksepäin, muuttuvansa Marianaksi, joka eli talossa suuren ruton aikaan 1665."
"Mariana rakastaa Richard de Mornayta, komeaa kartanonherraa ja kuninkaan uskottua, mutta rakastavaiset tapaavat salaa - heidän suhteensa on epäsäätyinen. Elämä Marianana uhkaa kuitenkin nielaista Julien kokonaan. Mutta ennen kuin hän voi jatkaa omaa elämäänsä ja saada rakkautta nykyhetkessä, hänen on elettävä läpi Marianan hirvittävä tragedia. Vasta sitten menneisyys päästää otteensa..."

Kirjan saatavuus HelMet-kirjastoissa: http://www.helmet.fi/search~S4*fin/?searchtype=X&searcharg=mariana+kear…