Haluaisin löytää runon Mirjami Lähteenkorva "poika ja kynttilä"

Kysytty

Haluaisin löytää runon Mirjami Lähteenkorva "poika ja kynttilä" en ole ihan varma onko nimi oikein, mutta siinä puhuttiin pojasta ja kynttilästä, joka pieneni jne

Vastaus

Vastattu

Poika ja kynttilä sisältyy Lähteenkorvan vuonna 1945 julkaistuun esikoisrunokokoelmaan Hiljainen rukous. Sen lisäksi runo on mukana kahdessa Lähteenkorvan lyyristä tuotantoa yksiin kansiin kokoavassa valikoimassa: Kuin kukat ja linnut (Gummerus, 1968) ja Pilvi täynnä pisaroita (Gummerus, 1979). Näiden lisäksi Pojan ja kynttilän voi löytää kolmannesta Tämän runon haluaisin kuulla -antologiasta (Tammi, 2000).