Haluaisin listaa artikkeleista ja kirjoista, jotka kertovat lähikoulusta, integraatiosta, inkluusiosta. Teen proseminaarityön integraatiosta ja sen…

Kysytty

Haluaisin listaa artikkeleista ja kirjoista, jotka kertovat lähikoulusta, integraatiosta, inkluusiosta.
Teen proseminaarityön integraatiosta ja sen toteuttamisesta
aluelähikoulussa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tässä joitakin lehtiartikkeleita aiheestasi:

- Kangas, Oppimisvaikeuksista kärsiviä lapsia tuetaan pärjäämään lähikoulussa (Sosiaaliturva, 2002, 15, s. 20-21)
- Jylhä, Haasteena lähikoulu - toimintakulttuurit murroksessa (Erityiskasvatus, 2001, 2, s. 6-8)
- Holopainen, Lähikoulusta ratkaisu erityisopetuksen ongelmiin? (Spektri, 2002, 1, s. 20-21)
- Nevala, Integraatioihmettelyä (Erityiskasvatus, 2000, 1, s. 23)

Tässä muutamia kirjoja:
- Erilainen oppija koulussa - haaste vai taakka / Törmälä Pirjo
- Erityisoppilas yleisopetuksessa : haaste luokanopettajalle / Satu Pekkonen
- Integraation tukeminen lähikoulussa : MBD-verkkoprojektin tarkastelua / Sanna Kantanen, Maria Palmu
- Lähikouluperiaatteella kohti inkluusiota : koulukulttuurin nykyhaaste : tapaustutkimus lahtelaisen koulun erityisopetusuudistuksesta / Lea Päärilä

Tutkimustietoa ja muuta aineistoa aiheestasi on varsin paljon. Sinun kannattaisi tutustua aineistoon yliopistokirjastojen aineistotietokanta Lindan ja artikkeliviitetietokanta Arton kautta. Lindaa ja Artoa pääset käyttämään kaikissa kaupunginkirjastoissa ja yliopistojen ja ammattikorkeakoulujen kirjastoissa. Hyviä hakusanoja ovat ainakin integroitu opetus, inkluusio, lähikoulu.
http://www.kansalliskirjasto.fi/kirjastoala/linnea/tietokannat.html