Haluaisin lisätietoja tietokonepelistä "Taneli ja Bellini: Rentolandia".

Kysytty

Haluaisin lisätietoja tietokonepelistä "Taneli ja Bellini: Rentolandia", kiitos. Pelin julkaisu ajoittuu jonnekin vuosituhannen alun tietämille ja sen on ilmeisesti tehnyt Savannah-niminen suomalainen pelitalo, joka on jo lopettanut toimintansa - pitääkö tämä paikkansa? Olisi hienoa kuulla esimerkiksi mitä minipelejä Rentolandia pitää sisällään, ketkä siinä ovat olleet ääninäyttelemässä ja minkä näköinen kansikuva sillä on. Myös lisätiedot Savannah-pelitalosta kiinnostavat. Lähin mihin itse kykenin oli löytää "Taneli ja Bellini: Riidan siemen" -pelin kansikuva (macekauppa.fi -sivustolta), ja tuon kuvan tyyli on samanlainen kuin muistini mukaan Rentolandiassakin.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä oleva pelitalo näyttää olevan tanskalainen pelitalo SAVANNAH Entertainment. Heidän ajan tasalla oleva verkkosivu löytyy täältä - Bille Trille Wacky Woods - SAVANNAH Entertainment. Heidän nykyinen projekti liittyy kahteen muuhun hahmoon, kaksosiin Bille ja Trille (Suomeksi Ville ja Lilli). Näihin kahteen liittyvät pelit löytyvät sovelluksina puhelimella tai tabletilla (esimerkiksi - Bille & Trille – Google Play ‑sovellukset). Nämä löytyvät viidellä eri kielellä jossa myös on puhetta (Englanti, Suomi, Ruotsi, Tanska, Norja).

Tästä löytyy lista aiemmista peleistä - Releases - SAVANNAH Entertainment. Pelitalo on muun muassa myös tehnyt Rasmus-Nalleen ja Viidakkovekara Juusoon-liittyviä pelejä. Listalta löytyy myös Dennis & Bellini pelejä (varmaankin suomennettuna Taneli ja Bellini), joista yksi kuulostaa kyseessä olevalta - Dennis & Bellini – Slapafnien / in Holidonia. Pelin Giantbomb-sivuston mukaan se on ilmestynyt vuonna 2002, mutta tietoa suomenkielisestä käännöksestä ei ole. Sivustolta löytyy myös pelin kansikuva tanskaksi. Kyseessä olevasta pelistä ei löydy tietoa sisällöstä, mutta muita pelejä löytyy nauhoitettuna Youtube-videoina. Yksi näistä löytyy täältä - Taikuri Tuima ja Lippisluurangot (osa 1) - YouTube

Pelitalon muissa peleissä on suomalaisina ääninäyttelijöinä ollut ainakin Aage Asikainen ja Leila/Lena Asikainen (otettu Ville ja Lilli: Mielikuvitus vauhdissa-pelin kannesta, sillä muita suomenkielisiä pelejä ei löydy).

Bellini-hahmoon liittyvä sarja koostui pääasiassa peleistä mutta myös tanskankielisestä kirjasta Spion i bellinis kælder (2000) kirjailijalta Michael Valeur.

Yhteyttä voi ottaa pelitaloon heidän sivulta, jos vaikka haluaa kysyä aiemmista peleistä lisätietoa tai tietyistä ääninäyttelijöistä - Contact - SAVANNAH Entertainment tai sähköpostitse support@savannah.dk

1 ääntä

Kommentit

Kiitos, kirjastot! Kyselin lisää Savannahilta ja heillä kyllä on fyysinen kopio suomenkielisestä Rentolandia-pelistä, mutta se on kuulemma vaikeasti saatavilla varastosta, eikä heillä ollut antaa tarkempia tietoja pelin sisällöstä. Vinkkasivat kylläkin, että ovat tuoneet yhden vanhan pelinsä nykyisille alustoille, joten toivoa sopii josko he tekevät saman myös Rentolandialle.