Haluaisin liittyä Celian asiakkaaksi, mikä on Valtion pitämä ilmainen äänikirja ym palvelu.

Kysytty

Hei

Haluaisin liittyä Celian asiakkaaksi, mikä on Valtion pitämä ilmainen äänikirja ym palvelu. Lapsellani todettiin ADHD (tarkemmin ADD) ja haluaisin hänelle mahdollisuuden äänikirjapalveluihin. Hän on 11-vuotias.
Miten toimin? Tulenko lähikirjastoon täyttämään jonkun kaavakkeen tms?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kannattaa kysyä rekisteröinnin mahdollisuutta ensisijaisesti lapsen koulusta, esimerkiksi omalta opettajalta. Huoltajan täytyy antaa suostumuksensa alle 15-vuotiaan rekisteröimiseksi Celian äänikirjapalveluun. Huoltaja vastaa myös siitä, että Celian kirjoja käytetään käyttösääntöjen mukaisesti.

Jos koulu ei voi jostain syystä rekisteröidä lasta Celian asiakkkaksi, rekisteröinti voidaan tehdä myös kirjastossa. Rekisteröintejä tehdään kaikissa Vantaan kirjastoissa. Kannattaa tarkistaa omasta lähikirjastosta tarvitseeko sinun varata sitä varten aika. Ajanvaraamista suositellaan, sillä siten kaikki asiat ehtii käydä rauhassa läpi.

Ota mukaan oma henkilötodistus. Lapsi voi olla mukana, mutta huoltajana voit hoitaa rekisteröinnin myös ilman lasta. Lisää ohjeita asiakkaalle voit lukea Celia-kirjaston sivulta tai kysy lisää omasta lähikirjastostasi.