Haluaisin lainata espanjan kielen etymologisen sanakirjan, joka on kirjoitettu joko englanniksi tai suomeksi. Onko sellaista tehty?

Kysytty

Haluaisin lainata espanjan kielen etymologisen sanakirjan, joka on kirjoitettu joko englanniksi tai suomeksi. Onko sellaista tehty?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suomen kirjastoista löytyy Elsevier's Concise Spanish Etymological Dictionary (Elsevier, 1985). Suomen kielellä vastaavaa ei tällä hetkellä ole.

Englanniksi on julkaistu myös ainakin Edward A. Robertsin kaksiosainen A Comprehensive Etymological Dictionary of the Spanish Language with Families of Words based on Indo-European Roots (Xlibris, 2014), mutta teosta ei löydy Suomen kirjastojen kokoelmista.