Haluaisin kysyä kansainvälisestä kirjastolainaamisesta. Bristolin yliopiston kirjastossa on eräs kirja jota olen etsinyt kauan tuloksetta muita reittejä (…

Kysytty

Hei!

Haluaisin kysyä kansainvälisestä kirjastolainaamisesta. Bristolin yliopiston kirjastossa on eräs kirja jota olen etsinyt kauan tuloksetta muita reittejä ('Elements of Performance Art' by Anthony Howell & Fiona Templeton). Keskustelin englannissa vastaavan 'kysy kirjastonhoitaja' -palvelun henkilön kanssa, ja hän ehdotti että yrittäisin järjestää kansainvälisen lainan, sanoen näin:

"You will have to go back to a library in Helsinki that can make an interlibrary loan request to the library at the University of Bristol."

Onko tällainen mahdollista Helsingin kaupungin kirjaston kautta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pääkaupunkiseudulla asuva voi saada kaukolainaksi kirjan, jota ei ole hankittu Helmet-kirjastoihin tai alueen tieteellisiin kirjastoihin. Alla on linkki Helmet-sivustolle, josta löytyy tarkempia tietoja ja linkki kaukopalvelulomakkeeseen. Laita lomakkeeseen myös tieto kirjastosta, jonka kokoelmissa kirja on:

http://www.helmet.fi/fi-FI/Kirjastot_ja_palvelut/Kaukopalvelu