Haluaisin kysyä jos jostain löytyisi luettelomaisesti luokiteltu aineisto koskien satuhahmoja, lastenkirjahahmoja, sarjakuvahahmoja ja mielikuvitusolentoja ym…

Kysytty

Haluaisin kysyä jos jostain löytyisi luettelomaisesti luokiteltu aineisto koskien satuhahmoja, lastenkirjahahmoja, sarjakuvahahmoja ja mielikuvitusolentoja ym. vastaavia lasten maailmaan kuuluvia hahmoja? Haluaisin siis saada mahdollisimman kattavan hahmo-luettelon.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Lasten satuhahmoja voi esim. hakea kirjastojen satuhakemistoista. Kallion kirjaston Satukortistosta, osoitteesta http://pandora.lib.hel.fi/kallio/sadut , on hyvä aloittaa. Satukortistosta löytyy satujen sankareita ja linkkejä toisiin satuhakemistoihin.

Kirjastoista löytyy tietysti myös painettuja satuhakemistoja ja tekijähakemistoja. Esimerkiksi Satuhakemisto /
Korhonen, Maija ; Rinta-Tassi, Raili. Kirjastopalvelu 1995 löytyy monen kirjaston käsikirjastosta.