Haluaisin kuunnella 2 levytettyä teosta: 1) Vårsång / Axel G. Ingelius ja 2) Prinsessa ja trubaduuri / Sulho Ranta. Onnistuuko?

Kysytty

Haluaisin kuunnella 2 levytettyä teosta: 1) Vårsång / Axel G. Ingelius ja 2) Prinsessa ja trubaduuri / Sulho Ranta. Onnistuuko?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Axel Gabriel Ingeliuksen Vårsång (san. tuntematon) on tallennettu äänitteelle Ylen klassista. 3, Ylen klassiset - suomalaisia lauluja 1800-luvulta (1990). Laulun esittää Taru Valjakka Meri Louhoksen säestämänä.

Sulho Rannan laulu Prinsessa ja trubaduuri Einari Vuorelan sanoihin on tallennettu äänitteelle Tunnelmallisia lauluja (1990) Aulikki ja Elina Jylhä esittävät laulun Pentti Koskimiehen säestämänä.

Äänitteet ovat kuunneltavissa Kansalliskirjaston kuunteluhuoneessa. Kuuntelukopiot on tilattava etukäteen.

Sinun kannattaa olla yhteydessä Kansalliskirjastoon, mikäli sinulla on kysyttävää asiasta.

kansalliskirjasto@helsinki.fi

https://kansalliskirjasto.finna.fi/Record/fikka.5137895?sid=3990750635

https://kansalliskirjasto.finna.fi/Record/fikka.4693666?sid=3990782138