Haluaisin kirjoja muualtakin kuin oman kaupungin kirjastosta. Onko mitenkään mahdollista lainata esim helmet-kirjaston kirjoja. Oma kirjastona on Hämeenlinnan…

Kysytty

Haluaisin kirjoja muualtakin kuin oman kaupungin kirjastosta. Onko mitenkään mahdollista lainata esim helmet-kirjaston kirjoja. Oma kirjastona on Hämeenlinnan Vanamo, sinne pääsen kortillani.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Lainataksesi kirjoja jonkin kaupungin tai kirjastokimpan kirjastosta, tarvitset tämän alueen kirjastokortin. Kirjastokortin saat jostakin tämän alueen kirjastosta esittämällä kirjaston hyväksymän henkilötodistuksen. Kortin myöntämiseen riittää Suomessa oleva osoite. Alla linkki tietoihin Helmet-kirjastojen kirjastokortista:

http://www.helmet.fi/fi-FI/Info/Asiakkaana_kirjastossa/Kirjastokortti_ja_lainaaminen(37)

Kortin saadaksesi sinun on tultava henkilökohtaisesti kirjastoon ja myös palautettava lainat johonkin alueen kirjastoista.

On mahdollista saada kirjoja myös kaukolainaksi eri puolelle Suomea. Yleensä kaukolainaksi tilataan vain aineistoa, jota ei ole oman alueen kirjastojen kokoelmissa. Alla tietoa Vanamo-kirjastojen kaukolainauksesta:

https://www.vanamokirjastot.fi/fi/content-page/kaukolainat