Haluaisin kirjoja hengityksestä, hengityselinsairauksista. Hoitamisesta, paranemisesta, ympäristöstä. Onko tällaista olemassa: Hallitse hengityksesi: pysy…

Kysytty

Haluaisin kirjoja hengityksestä, hengityselinsairauksista. Hoitamisesta, paranemisesta, ympäristöstä. Onko tällaista olemassa:
Hallitse hengityksesi: pysy terveenä, elä pidempään (Artour Rakhimov)?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Olet löytänyt aiheestasi hyviä lähteitä internetistä. Myös Makupalat-aihehakemiston (www.makupalat.fi) sivuilla on linkkejä aiheeseen Tieteenalojen Lääketiede ja sairaudet-kohdassa.

Yleiskatsauksia aiheesen löytyy esim. teoksista Kinnula, Brander, Tukiainen (toim.): Keuhkosairaudet, Duodecim 2005, Haahtela: Allergian ABC: kodin allergiaopas, Tammi 2003, Haahtela, Hannuksela, Terho (toim.): Allergologia, Duodecim 1999. Lisäksi aiheesta löytyy lehti Hyvä hengitys, joka tulee mm. Jyväskylän kaupungikirjastoon.

Yleisissä kirjastoissa hengitykseen ja hengityselinsairauksiin liittyvä hyllyluokka on 59.532, allergiat ovat luokassa 59.58 ja kurkku-korva-ja nenätaudit löytyvät luokasta 59.59.