Hakusessa satu ehkä 90-luvulta. Sadussa oli kolme (tai kaksi) tyttöä, jotka olivat ehkä siskoksia. He menevät taloon, jossa on kissoja, ja kaksi tyttöä…

Kysytty

Hakusessa satu ehkä 90-luvulta. Sadussa oli kolme (tai kaksi) tyttöä, jotka olivat ehkä siskoksia. He menevät taloon, jossa on kissoja, ja kaksi tyttöä kohtelevat kissoja huonosti, mutta yksi tytöistä kohtelee niitä hyvin. Lopussa paha saa palkkansa, ja kiltti tyttö saa kissoilta kultaa tai kultaiset hiukset tms palkkioksi…

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kollega löysi sadun, joka sopii kuvaukseen, Kissakartano, joka löytyy Valittujen palojen Suuresta satukirjasta vuodelta 1970.  Satu on italialainen ja sen on suomentanut Marjatta Kureniemi. Se löytyy myös verkosta Andrew Langin versiona nimellä A Colony of Cats, https://etc.usf.edu/lit2go/142/the-crimson-fairy-book/5123/the-colony-o…