Hakusessa olisi tanskalainen(tai vähintään skandinaavinen) (lyhyt?)elokuva noin 1990-luvun vaihteessa, jonka perusjuoni oli sama kuin elokuvassa Les Visiteurs,…

Kysytty

Hakusessa olisi tanskalainen(tai vähintään skandinaavinen) (lyhyt?)elokuva noin 1990-luvun vaihteessa, jonka perusjuoni oli sama kuin elokuvassa Les Visiteurs, mutta kääntäen. Pojalla oli radioamatöörilaitteet tai vastaavat asuntovaunussa, ja niillä asuntovaunu siirtyi myrskyssä keskiaikaan. Pimeässä metsässä ratsasti(?) haarniskoituja miehiä ja sieltä jostain löytyi myös kirkko. Jollain konstilla pojan onnistui palata nykyaikaan, sikäli kun oikein muistan. Elokuva esitettiin jossakin Helsingissä valkokankaalla 1990-luvun alussa niin, että koululuokka vietiin katsomaan sitä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä voisi olla ruotsalaisen Åke Sandgrenin ohjaama Ihmeitä Valbyssä (Miraklet i Valby). Vuonna 1989 valmistunut elokuva on kestoltaan 85 min. Ainakin juonikuvio vaikuttaisi melko lailla kuvailemasi kaltaiselta.

Ensi-ilta Suomessa oli 08.11.1991 elokuvateatteri Forumin viitossalissa.

https://elonet.finna.fi/Record/kavi.elonet_elokuva_129240

https://www.imdb.com/title/tt0097890/?ref_=ttpl_ov

1 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Vielä kun tämän saisi jostain nähtäväksi.