Hakusessa kirjoja joissa lapsuuden traumoista ei ole vielä aikuisenakaan "päästy yli". Eli kirjoja missä trauma vaikuttaa edelleen elämään eri tavoin.

Kysytty

Hakusessa kirjoja joissa lapsuuden traumoista ei ole vielä aikuisenakaan "päästy yli". Eli kirjoja missä trauma vaikuttaa edelleen elämään eri tavoin.

Vastaus

Vastattu

Tein Helmet haun sanoilla lapsuus ja traumat. Haku tuotti 266 teosta, jotka ovat aikuisten osastolla. Joukossa on sekä kaunokirjallisuutta että tietokirjallisuutta. Esim.

En voi lakata ajattelemasta kuolemaa / Venla Pystynen. tai Eloonjääneet / Alex Schulman ; suomentanut Jaana Nikula.

Tietokirjoista esimerkkejä Lapsuuden kehityksellinen trauma : syy arvottomuuteen, häpeään ja syyllisyyteen / Juha Klaavu. tai Naisvangit : rikollisuuden kehä maailman onnellisimmassa maassa / Sonja Saarikoski. Linkki hakutulokseen

1 ääntä

Kommentit

Franz Ruppertin kaikki kirjat käsittelee aihetta, samoin Vivian Broughtonin. Iopt-traumaterapeutteja molemmat. Mutta ikävä kyllä ei ole ainakaan vielä käännetty suomeksi.